Oldalainkat jelenleg 14 látogató olvassa
Regisztrált tagjaink száma: 1187

Gyakorlat gond esetére

Van pár egyszerű lépés, amelyeket követhetsz, amikor nehéz helyzetben találod magad, legyen szó betegségről, stresszes személyes kapcsolatról, anyagi problémáról vagy bármi másról.

Ezek a lépések nagyon kézenfekvőnek és talán túl könnyűnek tűnhetnek – de azonnali enyhülésérzést és lelki nyugalmat eredményeznek, miközben felszabadulnak és aktiválódnak belső tartalékaid. Sokszor említettem már ezeket a lépéseket, mert igen fontosak a tudatos elme kitisztításában és abban, hogy a megkönnyebbülés érzését nyújtsák a rémült egónak.

1. Azonnal kezdj el a jelenben élni, amennyire csak lehetséges. Próbálj meg tudatára ébredni a jelenlegi érzékszervi adatoknak, amennyire csak képes vagy – az összesnek. Amikor például fáj valamid, gyakran koncentrálsz egyedül arra az érzékletre, és figyelmen kívül hagyod a kellemes érzéseket, melyeket más testrészeid érezhetnek; nem vagy tudatában a hangok, látványok és benyomások csoportjának, melyek szintén ott vannak közvetlen környezetedben. Ez az eljárás azonnal csökkenti a probléma nyomását magát, akármi is legyen az, és felfrissít.

2. Utasítsd el az aggodalmaskodást. Ez természetesen automatikusan beleillik az 1. lépésbe. Mondd magadnak, hogy annyit aggodalmaskodhatsz holnap vagy valami más alkalommal, amennyit csak akarsz – de határozd el magad arra, hogy a jelen pillanatban nem aggodalmaskodsz.

3. Amikor a gondolataid mégis érintik adott problémádat abban a jelen pillanatban, képzeld el a lehető legjobb megoldást a dilemmára. Ne tűnődj azon, hogy hogyan, miért vagy mikor érkezik el az ideális megoldás; csak lásd beteljesültnek a lelki szemeid előtt. Vagy ha nem különösebben jó a vizuális képzelőerőd, próbáld meg átérezni a hálaadást és örömet, amit akkor érezl, ha a probléma teljes megelégedésedre megoldódna.

Ezek a lépések lehetővé teszik, hogy fellélegezz, és csakugyan segítenek minimálisra csökkenteni helyzeted nyomását, bármi legyen is az. Aztán, amikor már megnyugodtál, képes leszel más helyes lépéseket is fontolóra venni, melyek talán közvetlenebbül foglalkoznak konkrét megoldásoddal.

Az út az egészség felé, 1984. április 19.

Ford.: Nic, 2008.

Utolsó frissítés: 2008. 03. 28.



© 2003-2017. Seth.hu - Minden jog fenntartva | Szabályzat | Elérhetőség