Üdvözlünk a Seth.hu-n!
Érezd jól magad!
Seth a szexről
[Barrie, az egyik ESP-osztálytag felolvasott az órán egy önelemző esszét, melyet maga írt „Hitek a kapcsolatokról és a másokkal való dugásról” címmel. Az osztály ezután megvitatta az írást; Seth bekapcsolódott a beszélgetésbe:]
Mármost. Senkit nem akarok megfosztani előítéleteinek szabadságától, főként nem azoktól, melyek a dugással kapcsolatosak. De azért a férfi: ember. Szexuális ösztöne összekapcsolódik szeretetével [*], még ha kulturális szokásaitok arra is szolgálhatnak, hogy megvédjék őt attól, hogy felismerje saját nagy szeretetének kapacitását. Társadalmatokban ugyanis női jellegzetesség a szeretet, és jaj annak a férfinak, aki kimutatja. Társadalmatokban nem minősül férfiasnak; nőiesnek számít – a ti gondolkodásmódotok és a társadalomé szerint is.
A férfi ezért kivetíti ezt a nagy megvetés-képzetet, hogy elrejtse szeretetének sebezhetőségét. Ha úgy tesz, mintha nem lenne ember, sem teremtmény; ha kétséget kizáróan nem nőiesnek, hanem férfiasnak mutatja magát – társadalmatokban ezt még Istennél is jobbnak fogják fel! Így hát elrejti saját szeretetét önmaga elől. De egyetlen szelf sem rejtheti el szeretetét önmaga elől, és a legtöbben, akik itt jelen vagytok – vagy különben nem lennétek jelen –, tudatában vagytok saját szeretetetek természetének, függetlenül attól, hogy mi a nemetek.
De a férfi nem cirkál mohón, hogy – e fogalmak szerint – érzés nélkül megdugjon, akit csak tud; ugyanis azt reméli, hogy remek fortélyával [**] egy kis szeretetet nyerhet – hogy kóstolót kap a teremtménységből, ami így a sajátja lesz…
És most visszatérítelek benneteket jelen szituációtokhoz, valamint ágyékotok öröméhez és agóniájához!… Ha úgy tűnik, hogy egy élet önmagában nem szolgál elegendő izgalommal, akkor életetek révén biztosítjátok magatoknak; tanultok belőle, és összes szövevényét élvezitek…
Teremtmények vagytok, de különbség van köztetek és az állatok között. A szexualitás olyan dimenziókba vezethet benneteket, melyeket a ti fogalmaitok szerint az állatok nem ismernek. Néhány állat – szinte, de azért nem annyira, mint ti – érzi halandóságának természetét. Biológiai spiritualitással egyesülnek, melyet nagy mélységű szenvedély jellemez, és így tesztek ti is.
Saját szexualitásotokból nagyszerű spirituális és biológiai keretrendszereket formálhattok, melyek megerősítően hatnak, és e keretrendszerekből kiindulva felül is emelkedhettek azon, amit a teremtménységről gondoltok.
Bennetek van ez a tudás. Szabad akarattal rendelkeztek, úgy tehettek tehát, ahogy kívánjátok. Teremthettek véget nem érő tündöklést, vagy akár útvesztőkben is eltévedhettek. De még ezek az útvesztők is kreatívak; a teremtménység és halandóság új szintjeire tehettek szert belőlük, és túl is mehettek ezeken. Mindannyian megtaláljátok a magatok útját, és a te utad, Barrie… csak a te utad lehet!…
Azt állítom, hogy lehetséges – most lehetséges –, hogy olyasvalamit tegyetek, amire az állatok nem képesek. Elérhetitek a spiritualitás és a szex sajátos összeolvadását, melyben újfajta – most a ti fogalmaitok szerint beszélek – kapcsolat létesül; melyben a szex – a ti fogalmaitok szerint – túlmegy a szexen; melyben egyesül a hús és a szellem; és ezt csak intenzív fókusz révén lehet elérni.
Mármost, némelyikőtök talán más területeken dolgozik, ahol mindez most nem foglalkoztatja. A hús nyoszolyája és a teremtménység indítóállásként használható, melyben összevegyül a hús és a szellem – és olyan intuíciókra és tudásra lehet szert tenni, melyek – most ismét csak a ti fogalmaitok szerint, és csak az általatok ismert életre áll ez – semmilyen más módon nem érhetők el. Ez nem azt jelenti, hogy nincsenek más utak, mert vannak.
ESP-ülés, 1973. március 20.
[*] „love” (szerelmet is jelenthet)
[**] Seth itt a „finesse” szót használja, ami jelenthet ’impassz’-t is. (Az impassz a bridzsben olyan ütésszerzési lehetőség, ahol a játékos olyan lappal próbál meg ütni, mely a hívott színben nem a legmagasabb értékű. Ha a lapok kedvező fekvésének következtében sikerül ütnie a kisebbik lapjával, végrehajtott egy sikeres impasszt. Pl. egy körben a hívott szín a pikk. Az első játékosnál ott a király, ám ezt nem játssza ki. Az utána következő játékosnál, az ellenfelénél, ott a pikk ász és a dáma. E játékos megreszkírozhatja, hogy nem jön ki az ásszal, amivel biztosan vinné a kört, hanem a dámával üt – azt remélve, hogy utána már senki nem dobja be a királyt. Mivel a példában az őt megelőző játékosnál van a király, e második játékos a dámával viszi is a kört, vagyis beimpasszolja a királyt. Ha a király ugyanilyen leosztásnál a dáma mögött lett volna, az impassz nem sikerült volna.
A magyarázatot a remek példával együtt Nagyiván Gábor: Bridzsiskola /Merhávia Kiadó, 1995/ című könyvéből vettem.)
Ford.: Nic, 2007.
Utolsó frissítés: 2007. 09. 30.